Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
11.9.2023, Karel Polívka, aktualita
Máme tu vyjádření od vývojářů hry S.T.A.L.K.E.R. 2 ohledně diskuze, která vznikla v návaznosti na nejnovější trailer zveřejněný v době konání Gamescomu a týkala se toho, zda došlo k downgradu grafiky. A tedy jak by měla vypadat finální verze.
Unreal engine je úplně nejdebilnější engine, který kdy vzniknul. Je to sice pěkný, ale pro vývojáře naprosto šílený v tom udělat nějakou hru aby to mělo hlavu a patu.
Musel bych jít na nějakou vejšku kde by mě naučili používat C++, ale bez toho jste totálně v perdeli. Práce s texturami horor, práce s psotavami horor, práce s animacemi problém. Nedivím se potom, že magor který tomu sice rozumí umí udělat nádhernou hru, ale naprosto chápu, že tím to končí a takovej člověk nedokáže naprogramovat zase příběh aby to bylo záživné a bavilo tě to hrát a vykládalo to nějaký příběh.
Odpovědět0  6
Choakinek (1607) | 11.9.202316:52
No nevím, Unreal Engine má např. tzv. vizuální kódování, nemusíte umět vůbec programovat a ­"nakódujete­" např. postup hrou.

Ale je možné, že v tom nelze udělat vše, ale to je normální, herní engine není ­"malování­". Dříve si vývojáři museli naprogramovat i ten engine.

Pokud je mi známo, tak např. Transport Tycoon byl napsán v Assembleru :­-­).
Odpovědět3  0
pidalin (1501) | 11.9.202321:10
To je ale právě ten problém, stejnej trend je teď na CNC strojích na kterejch dělam, na novym stroji nemusíte umět psát přímo kód do stroje, ale ve výsledku je to ještě složitější a většinu času trávíte tim že se snažíte přijít na způsob jak něco ochcat nebo udělat něco co by pomocí staromódního programování bylo strašně jednoduchý napsat. Jsem si celkem jistej že stejnej trend je i u těch herních enginů a tomu i odpovídá ta čimdál horší optimalizace, co si nezoptimalizuješ sám ručně, to optimalizovaný prostě nebude, nějaký automatický optimalizátory jsou totální hoax, nic takovýho reálně nefunguje a většinou to věci uděljá jenom horší a pak to zase člověk opravuje to co optimalizátor totálně zprasil a udělal ten kód ještě delší než byl předtim, je to všechno totálně k ničemu, co si nenaprogramuješ sám, to nemáš.
Neřikam že dřív hry neměly krvavý nároky na HW, ale stačilo počkat rok a mohl jsi to hrát na 200 FPS, dneska nebejt DLSS a FSR, tak už nerozjedeš pořádně nic, hry chtěj 32GB ram a 16GB VRAM a přitom spousta těch moderních her nevypadá o moc líp než první Crysis a to je prostě strašně smutnej vývoj.
Odpovědět1  0
631275 (287) | 11.9.202320:03
Je až s podivem, kolik vývojářů nevyslyšelo vaše moudrá slova a blahove se pokusilo něco zbastlit. Jeden propadák vedle druhého.

https:­/­/en.m.wikipedia.org­/w­/index.php?title=Category:Unreal_Engine_games&pagefrom=Lethe+­-+Episode+One%0ALethe+%E2%80%93+Episode+One#mw­-pages

Odpovědět1  0
Hodil jsi sem odkaz na hry které vznikly na unrealu, a myslíš si jak jsi mě v diskuzi setřel.
Vůbec ne, vlastně jsem rád, že jsi to semka dal, protože když ten seznam projedu tak 90% z něho jsou tuctovky o ničem, které upadnou v zapomění. Žádnej hi tech titul z unrealu jako třeba Half Life, Postal, Duke Nukem, minecraft, apod... nikdy nebude. Vždy to budou jen genericky udělané hry bez bez duše, bez genium loci, bez toho aniž bych byl jen divák ve hře.

A zbytek těch úspěšných, musel dát příšernou práci a musel to být celý tým co to dal dohromady a stálo to miliardy prachů, přitom se strašným Valve Hammer editorem jsem byl schopen vyrobit mapu s daleko lepším genium loci než v debilním unrealu, promiň jako.

Pokud mě ukážeš, nějakej českej návod jak v tom vyrábět hry, rád bych jej viděl, protože tu mám pár nápadů, které bych chtěl realizovat, ale nemám šanci se dostat k nějakému komplexnějšímu tvoření než jen krychle a kvádru.
V hammer editoru bylo, že když jsi kvádr udělal jako vodu tak měla chování vody a objekt se změnil na vody a měl jsi nastavitelné parametry vody, jako třeba směr a sílu vodního proudu který tě třeba unášel. V unrealu dáš vodu a i když stojíš u ní chová se jako zeď, žádné nastavení nemá. Nebo na ní stojíš a nepropadneš se do ní. Jo a stojíš od ní kilometr. nemužeš stát u ní úplně blízko.

Jinak nejsem debil, díval jsem se na nějaký tutorial, ale skončil jsem hned na začátku, kde týpek vzal nějakou trávu, umístil ji na zem a aby udělal vyježděné koleje, tak ukazoval jak si naprogramoval nástroj jako sprej, kterým měnil zelenou travu na rezavou uschlou a vytvářel tak vyježděnou lesní cestu. To jsem šel do kolen. Jako fakt si nebudu programovat nástroje, které by v tém editoru měli být automaticky.

pak práce s texturama, máš tam název, kuličku a čau. já potřebu vedet jak ta textura vypadá a nebudu si otvírat jednu po druhé a zkoušet, která je která. Chci je vidět v nějakém přehledu všechny. Jak říkám, je to celé neintuitivní a debilní a musíš umět C++ což je na další život.
Odpovědět0  0
IVX (5) | 11.9.202314:44
Ta příšerná transkripce jmen rve oči.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.